GEN

Inca imi amintesc cum mai radeam pe ascuns cand eram mic, de vreo vecina batrana sau de administratorul de bloc, cand in discutiile cu mine foloseau termeni vechi, precum „patalama”, „abitir” sau cine stie ce alte arhaisme. Nu intelegeam de ce nu renunta ei la vocabularul vechi, ptr a se adapta la ce e nou. Am inteles abia acum cand am mai imbatranit si singura explicatie pe care mi-o dau, e ca unii dintre ei nu au „imbratisat” anumite expresii pentru ca pur si simplu nu au vrut. Eu, de exemplu, refuz sa primesc in vocabularul meu, nou aparutul pe piata „Gen”. Nu-l inghit deloc si consider ca e total nepotrivit. Ma rog, o sa spuneti ca sunt incuiat si ca sa evit asta, pot fi de acord ca merge folosit in anumite conditii. Dar…problema mea e alta. Apare cate un „smecherit”, „inteligent”, vreun nebun interesant, si-ti vorbeste numai in „gen”. M-am intalnit cu o cunostinta, genul ala de om stresant de care nu mai scapi cand te prinde si era supi ca nu stiu ce cearta a avut cu iubita :”Stii frate, nu ma duc io dupa ea, sa spuna ca sunt fraier, GEN!….Anul trecut, GEN i-am aratat de 2 ori ca nu ma intereseaza de ea, GEN…si a inceput cu d-alea ca se omoara GEN!” La plecare i-am intins politicos mana si i-am spus „Bine GEN, ne mai auzim”! Nu intelegeam de unde vine torentul asta de GEN. Ma obosise pur si simplu.. Imi venea sa-i raspund „Bai GEN, du-te in pula mea GEN si nu mai fi fraier GEN, ca femeia ta se fute GEN..cred ca cel mai rau in gura GEN”
La o masa de vreo 7-8 persoane, am intalnit un alt fan ,GEN al lui GEN, o domnisoara extrem de frumoasa si de inteligenta…care manca GEN (de mere), bea GEN (tonic), fuma GEN, si la baie…ce credeti ca facea? Se machia GEN. Imi pierea tot cheful s-o mai privesc in ochi GEN. Atata GEN ma exaspereaza deja.
In metrou langa mine, 2 pustoaice, 16-17 ani, vorbeau despre GEN. Atat de mult GEN la gura lor, incat am crezut ca GEN e vreun coleg de-al lor, personajul principal in discutie. De multe ori, GEN tine locul de „vezi doamne”, cred ca e vremea ca d-nul Cristoiu sa-si faca un update si sa renunte la „vezi doamne”. Sa spuna si dansul „GEN”…e ultima fitza in Bucuresti. Imi inchipui cum ar folosi manelistii termenul: „Sa moara mama GEN, daca o prind pe aia, de nu-i rup talentu’ in ea GEN”
V, GEN, va ureaza o zi minunata GEN, tv, o bere Tuborg GEN…si un somn dulce GEN!

Doamne ajuta!

3 gânduri despre “GEN

  1. nu e nimic nou in „gen”. am citit o carte scrisa prin anii ’60 candva. eu am citit-o acum cel putin douazeci de ani! recunosc , mi s-a parut tare sa imprumut de acolo exprimarea cu „gen”. chiar am zambit cand am auzit-o pe fiica-mea genuind fiecare fraza! so, nu e noua!
    va trece!:)

Lasă un răspuns

