Programatorul by V

Voiam mai de mult sa scriu despre programatori, dar am tot amanat… pana astazi, cand m-a enervat unul din specia asta, cunoscuta in popor drept „soarece de calculator”. Bine ca macar astia nu musca… Eram in birou, lucram la ceva (pullover sigur nu era) si imi pusesem o muzica relaxanta pentru mine, Celine Dion. Usa biroului meu fiind intredeschisa, se auzea probabil si in camera celor care mananca taste, mouse-uri si monitoare (cand sunt nervosi), asa ca m-am trezit cu unul ciocanind la misto si intrand cu japca, cum intra popa in case de nu stiu ce sarbatoare. M-a intrebat pe un ton cat se poate de ciudat: „Tu asculti Celine Dion?” Ma uit lung la el si-i raspund, sec, ca da. Il vad cum il buseste rasul si pleaca. Pret de cateva momente nu am reactionat in niciun fel si ma intrebam de ce o fi ras el de mine ca ascultam ce ascultam. A ras de parca il ascultam pe Fernando de la Caransebes sau pe Trident. M-am ridicat de pe scaun si m-am dus dupa el, usor nervos: „De ce radeai ma, ca ascultam Celine Dion?” El, pitic, grasut si cu un cioc stufos in barba imi raspunde ca i se pare funny. „Cum ma funny? Funny e iepurasul Bugs Bunny, funny e Magda lu’ Tolea, funny e si Basescu uneori, dar Celine Dion e funny? Cum adica funny? Tu ce muzica ne-funny asculti?” il intreb eu iritat. Nu-mi gaseste un raspuns, asa ca il las in pace si ma indrept catre biroul meu, pentru a schita portretul programatorului de rand. Deci:

Cu ochii rosii ca ciresele de mai de atata privit in monitor, usor cocosat, intra timid pe usa si te saluta mai mult in soapta. Ii e frica sa nu cumva sa te iei de el. Abia il auzi cand iti da un „sal” si ofticat oarecum ca nu te-a gasit intai pe mess, sa te salute, pentru ca acolo e tare-n gura (taste). Pe mess iti spune „sal dude, ce plm faci” si cand dai nas in nas cu el… te saluta de parca a ramas fara baterii. Un salut greu de perceput si o exprimare rara: „s a l u t”, dar fara sa te priveasca in ochi. Le e frica de un singur subiect: femeile! Sa nu-i intrebi de femei, ca ai belit p–a. Risti sa nu te mai bage in seama toata viata. Sa intrebi un programator cum sta cu fututul e ca si cum intrebi un popa: „Parinte, ce mai face Dracu?”. Am intrebat un programator, coleg de munca, daca ar vrea sa mearga cu noi intr-o excursie pe la munte precizandu-i ca inca nu stiu sigur cand, pentru ca vreau sa luam si niste fete cu noi, fete care nu mi-au dat inca un raspuns final. Va jur ca mi-a raspuns exact asa: „Mergem noi, baietii, ma, pentru ce sa mai stam dupa ele? Mergem sa ne relaxam, facem un gratar, bem ceva”. Pai bine ma, dar ce crezi tu ca-ti fac femeile, te bat daca te prind la gratar, te scuipa daca te prind ca vrei sa te intinzi un pic pe iarba, iti fura paharul din mana si-ti dau si un spit? Tie nu-ti place sa futi?” La ultima intrebare nu mi-a raspuns, semn ca nu prea-i place. I-am zis si eu ca are dreptate, ce rost are sa futi? Pe urma trebuie sa te speli, dupa un timp ti se scoala iar, iar tre sa-i dai chilotii jos, iar tre sa te speli si tot asa… asta-i ciclul. Mai bine iti ocupi timpul tastand shift, alt+f4, ctrl, delete si alte cele. Si oricum… ce sa faci la munte cu femei? Alea sunt si nebune, rad pe acolo, se distreaza, destind atmosfera, daca ai noroc se si dezbraca cate una… mai bine iti iei 2 laptopuri si te relaxezi jucand un joc marfa de strategie.

In alta ordine de idei, toti programatorii au un ghiozdan cu ei, in care gasesti cel putin 2 Ipod-uri, un mp4, 3 stickuri, 6 perechi de casti, un ceas electronic, o lanterna sofisticata cu un display pe ea, 4dvd-uri nescrise inca, o solutie de curatat monitorul, plus alte gadgeturi… Mai toti au ochelari de vedere si un cioc a la Cuza, bocanci din piele, maronii, blugi largi, iar la mana, 2-3 curele din piele.

Daca te duci sa-l rogi sa-si arunce un pic privirea in calculatorul tau, pentru ca s-a blocat, isi tranteste castile pe masa si spune „Shit, man!”. Dupa ce insisti, accepta si in maxim 2 minute, in care el bolboroseste ceva acolo, e gata si calculatorul. Din 5 cuvinte, 7 sunt in engleza. Iti raspund in engleza, te intreaba in engleza, ba chiar rad in engleza. Poate ca sunt un pic vulgar, dar uneori, unora dintre ei, le-as arata si eu pula… tot in engleza!

Doamne ajuta

14 gânduri despre “Programatorul by V

  1. hahhahaha cel mai tare articol, cu o mica precizare, aia de vorbesti tu nu sunt programatorii, ci administratorii de sistem:D

  2. Nene, nu stiu cum sa-ti explic pe intelesul matale dar programatorii nu sunt depanatori. Oricum intreaga povestire mi se pare trasa de par si mai degraba dovedeste ca esti tu vag complexat. La munte nu iei femei pentru ca trebuie sa le cari rucsacii supra incarcati cu tot felul de tembelisme inutile si roz. Daca vrei sa futi, futi acasa in intimitatea apartamentului, nu in varful muntelui in cabana plina de omuleti bine ametiti care iti mai fac si bucuria sa dea peste tine cand ti-e lumea mai draga. Dar de, poate asa te simti tu barbat, punand femeile in situatii umilitoare.

    Bafta si spor in ramura taticu. Iar daca vrei sa-mi explici ca sunt „un geek frustrat si cu ochelari” iti sugerez sa te uiti la adresa mea de mail.

  3. Jos palaria stimabile. Intelegeam sa ma moderezi daca te injuram. Asta e, dreptul la libera opinie exprimata decent a murit. O viata frumoasa iti doresc, dar cat mai departe de „soarecii de biblioteca ochelaristi si nefututi”. Nu pentru binele tau ci pentru linistea lor.

  4. D-soara Camelia.P Nastase….te grabesti ca fata mare la maritat! Esti nemaritata, nu-i asa? De unde ai stiut tu ca n-o sa-ti aprob commentul? Si de ce te enervezi atat cand stii clar ca „acest text este un pamflet si trebuie tratat ca atare”? Stiu de ce…pentru ca unele caracteristici descrise de mine, cel putin unele, te-au ciupit discret si pe tine! Nu? Hai nu fii nervoasa…o sa ai zile si mai bune!

  5. Ma enerveaza etichetele pe care le pui dar la randul tau te enervezi daca esti etichetat pentru muzica pe care o asculti. Standardele duble sa traiasca.

  6. Ma, io-s ardelean si noi avem simtul umorului, mie-mi place. Io mi-s administrator de cela si am ras de era sa ma spetesc si nu m-oi oftica pe a meu ca rade de noi (am ochelarii si tot tacamu’) cand nu ma oftic pe parlamentari ca ne fura de sub nas ……
    La mai mare stimabile.

  7. Tare tare…si eu sunt programator..doar ca ma port la camasa..is mai elegant :)). Lucreaz la o firma de programare, ai dreptate , o gramada de frustrati. Si ai dreptate, majoritatea au probleme cu femeile, nu numai colegii mei, ci cam toti programatorii pe care ii stiu. Foarte rare exceptii. Am lucrat vreo 3 ani in networking si mo mancat in fund sa intru in domeniu ca de..am vrut sa fac programare. Cred ca majoritatea sunt frustrati din cauza stresului. Sa vezi programatoarele ce seci sunt…nu elenganta, nu stil…iti vine sa le iei la palme…Sper sa ma reprofilez cat mai repede ca incep sa am probleme. Mi se par oameni seci, fara continut, fara viata. Pur si simplu o meserie idioata dar banoasa. Sunt si cazuri de oameni faini…dar rare…

  8. Ce ma deranjeaza este modul unor oameni de a reduce o anumita meserie la in anumit profil si a generaliza. Nu sunt programatoare, pe departe chiar, sunt o persoana care iubeste frumosul, arta sub toate formele, si trebuie sa recunosc niciodata nu mi s-a parut programarea un domeniu fasinant, ci mai degraba unul „arid”. Asta pana ce am intalnit un om care apoi a devenit si sotul meu, un barbat foarte destept de la care am invatat foarte multe, printre care pasiunea pentru munca. Ori am dat eu peste o expeptie, dar sotul meu care este programator mi s-a parut de la inceput un tip stilat, care nu se incadreaza deloc in tipul descris mai sus, cu exceptia faptului ca este poate uneori „obsedat” de tehnologie. Pe langa asta arata ca un sportiv, este flexibil ,si iubeste sa isi pereaca timpul liber, ce-i drept nu prea mult, facand sport.

  9. Ticule interesant articolul, dar tata daca nu erau aia frustrati cu ochelari, iti puteai scrie articolele pe hartie igienica si le citea GEN.Trateaza commentul ca un pamflet.

Lasă un răspuns

