Fiare vechi by V

In fiecare dimineata a saptamanii ce tocmai urmeaza sa se incheie, pe la 8.30-9.00, am fost trezit brusc de tipetele unei tiganci (apropo, care e femininul pentru termenul rrom?), care l-ar face invidios si pe seful de galerie al celei mai titrate echipe de fotbal. Femeia a trecut in fiecare dimineata pe strada mea, urland in gura mare “Fiareeee luam!! Fiare vechi luam!!”. Luni m-a trezit, marti la fel si astfel, toata saptamana tigancusa a devenit ceasul meu desteptator. Urat ceas.., negru, mic si cu o alarma pitigaiata care avea menirea sa te trezeasca direct nervos, dar cum carul de dar nu se cauta la dinti, n-am mai facut figuri si am primit, deloc bucuros insa, cadoul oferit de societatea romaneasca.
Azi am reusit sa ma trezesc inainte ca ea sa-si faca aparitia si chiar dupa ce iesisem din dus, am auzit-o iar pe mierla. Am iesit repede dupa ea si i-am facut semn sa vina putin. Initial, femeia, imbracata destul de gros pentru o primavara pe sfarsite, nu m-a bagat in seama, asa ca i-am spus din pragul portii, ca am eu niste fier de vanzare. Si-a ridicat privirea din pamant, si-a fixat-o pe mine si m-a intrebat pe un ton duios: Ce fier ai? Raspunsul meu a venit prompt: De calcat! M-asteptam sa nu guste glumita, dar suprinzator, o vad cum zambeste in coltul gurii si da sa plece. Intervin imediat si o intreb pe un ton cat se poate de amabil: “Fai doamna, daca acum 3 zile n-avea nimeni fier pe strada asta, acum 2 zile la fel si nici ieri n-ai avut noroc, de ce mai vii sa strigi tot pe aici? Ai impresia ca ne creste fier in curte? Care-i treaba cu fierul asta? Rasare dimineata, primavara, in fiecare joi a saptamanii, sau cum? Te inteleg ca ai tu vreo combinatie de urli asa de tare, dar nu e nici ca ciuperca fierul asta, sa apara dupa ploaie! Tigancusa nu s-a enervat, m-a ignorat complet si a plecat. Ma asteptam sa reactioneze intr-un fel, poate chiar in felul ei, adica “tiganeste”, dar nimic. Am scos repede 10 roni din buzunar si i-am spus ca ii dau ei pe toti, daca tipa o data tare s-o inregistrez si daca sta sa-i fac o poza. A tipat “fiareee luaaammm”, mi-a luat banii si a plecat. La poza n-a stat, dar o mai prind eu. Inregistrarea e pe emulte.ro. Aici n-a mers😦

Doamne ajuta!

2 gânduri despre “Fiare vechi by V

  1. ahhhhh!! in fiecare dimineata ma omoara astia cu fierul lor. la mine sunt doi, un tip si o tipa. tipa e mai matinala, ma trezeste prima. cand reusesc sa adorm la loc, apare si desteptul celalalt. si mie imi venea sa ies la geam sa ii spun: nu te mai obosi, amaratule, a luat gagica aia tot fierul inaintea ta!
    toate ca toate, dar tot n-am reusit sa ma lamuresc de unde atata fier, dom’le!! si vad ca si tigancusa ta a ramas misterioasa, n-a dezvaluit nimic…

Lasă un răspuns

